Autor |
Wiadomość |
W!3sLaW
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszow Maz.
|
Wysłany:
Nie 14:32, 04 Maj 2008 |
|
Albert Park
Utworzony: 1996 rok
Pierwsze Grand Prix: 1996 rok
Długość toru: 5.303 km
Miasto (region): Melbourne (-)
Kraj: Australia
Kontynent: Australia
Opis:
Wyścig w Melbourne w latach 1996-2005 r. rozpoczynał sezon F1. W 2006 roku, ze względu na kolizję dat z Igrzyskami Wspólnoty Brytyjskiej, został przełożony na kwiecień. Tor wykorzystuje miejskie ulice oraz parking w Parku Alberta, wokół malowniczego jeziora.
[link widoczny dla zalogowanych]
Okrążenie z Juanem Pablo Montoyą (w 2006 roku kierowca McLarena)
Na prostej start/meta rozpędzam się do około 310 km/h na szóstym biegu, hamując ostro tuż przed pierwszą szykaną (prawo-lewo) do 132 km/h na drugim biegu. Na wyjściu z drugiego zakrętu prędkość wzrasta do 219 km/h, osiągając pod koniec prostej Aughtie Drive 295 km/h na szóstym biegu. Ciasny, trzeci zakręt (w prawo) pokonuje się z prędkością 76 km/h na pierwszym biegu, tak więc trzeba przed nim jeszcze mocniej hamować niż na końcu prostej startowej.
Zaraz za trzecim zakrętem znajduje się kolejny ostry wiraż, ale już w przeciwną stronę (w lewo), który prowadzi na krótką prostą Whitford. Rozpędzam się na niej do 240 km/h, lekko naciskając na hamulec przed długim zakrętem nr 5 (w prawo), na którym prędkość spada do 230 km/h na czwartym biegu. To jeden z tych zakrętów, które na kwalifikacjach pokonuje się na pełnym gazie.
Ten fragment trzeba pokonać z największą możliwą prędkością, aby zapewnić sobie dobre wyjście na krótki odcinek prostej, na końcu której znajduje się druga szykana (następujące po sobie zakręty prawo-lewo nr 6 i 7). Przed szykaną rozpędzam się do 285 km/h na piątym biegu, hamując przed szóstym zakrętem do 123 km/h na drugim biegu.
Zakręt nr 7 w lewo pokonuje się na pełnym gazie, podobnie jak i ósmy w prawo (Lauda). Na dojściu do dziewiątego zakrętu (Clark), wchodzącego w skład trzeciej szykany, osiągam 288 km/h na szóstym biegu. Ten ostry zakręt w prawo pokonuję z prędkością 109 km/h na drugim biegu.
Zakręt nr 10 (w lewo), podobnie jak i następujący po nim odcinek łagodnie skręcającej w lewo prostej pokonuję na pełnym gazie, rozpędzając się do 288 km/h na szóstym biegu przed szybką szykaną lewo-prawo, składającą się z zakrętów 11 i 12. Pokonuje się ją na czwartym biegu przy prędkości nie spadającej poniżej 212 km/h.
Kolejne ostre hamowanie pod koniec prostej zakończonej ostrym zakrętem nr 13 w prawo (Ascari) powoduje spadek prędkości z 298 km/h na szóstym biegu do 122 km/h na dwójce. Po krótkim odcinku prostej znajduje się kolejny zakręt w prawu (Stewart), który pokonuje się z prędkością 165 km/h na trzecim biegu.
Kolejna krótka prosta powala rozpędzić się do 236 km/h na trójce, zanim zacznie się ostro hamować przed ostatnimi dwoma zakrętami (15 i 16). Pierwszy z nich (w prawo) pokonuje się na jedynce z prędkością 74 km/h. Krótkie naciśnięcie gazu i szybka zmiana biegu na trójkę przed ostatnim, dosyć wyboistym zakrętem, który prowadzi nas z powrotem na prostą start/meta.
Albert Park - rekordy
Najszybsze okrążenie:w historii toru / na ostatnim Grand Prix
Kierowca (zespół):Michael Schumacher / Kimi Raikkonen
(Ferrari) (McLaren-Mercedes)
Data: - 2006-04-02
Czas: 1:24,125 1:26,045
Prędkość: - -
przygotowal:W!3sLaW |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez W!3sLaW dnia Pon 7:35, 05 Maj 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
|
|